Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.








... pełny artykuł jest na 10 stronie „PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF




DIETA, WYSIŁEK FIZYCZNY, MAGNEZ


Jak pokonać stres


Kilka ogólnych zasad, które powinniśmy znać i starać się stosować na co dzień.





Nad stresem ciężko nieraz zapanować, ale nie jest to niemożliwe. Musimy zdać sobie sprawę, co powoduje w nas sytuacje stresowe i w miarę możliwości starać się unikać narastania napięcia. Jest to trudne, gdyż w sytuacji stresowej jesteśmy zaabsorbowani realiami, które powodują napięcie (przed publicznym występem, ważnym spotkaniem, daleką podróżą, w sytuacji konfliktowej itd.).

Po pierwsze – kontrola bodźców i umiejętność relaksu

Dobrze jednak jest nauczyć się wsłuchiwać w głos naszego organizmu. Często nieświadomie obgryzamy paznokcie, pstrykamy długopisem, machamy nogą. Gdy sobie zdamy z tego sprawę, łatwiej nam będzie zapanować nad tymi odruchami. Pierwszym krokiem powinno być rozluźnienie mięśni i oddechu. Jeśli to możliwe, dobrze jest wstać, przejść się parę kroków, wykonać kilka głębokich oddechów, wsłuchując się w oddychanie, obmyć twarz w chłodnej wodzie. Najlepiej rozładować napięcie lekkim biegiem, wysiłkiem, ćwiczeniami fizycznymi. Można, a wręcz trzeba odpoczywać aktywnie: na spacerach, wycieczkach rowerowych, na działce, przy grach sportowych.

Po drugie – nie lecz stresu słodyczami, kawą, alkoholem


...




... pełny artykuł jest na 10 stronie „PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF








SPIS TREŚCI





* - artykuł pełny




O nas/Prenumerata/Reklama/Kontakt









Copyright © 2013-2016 www.lekmedia.pl www.diabetycy24.pl www.cukrzyca-vademecum.pl

*


Rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.magazynpen.com.pl jest dozwolone wyłącznie za zgodą właściciela portalu.