Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.








„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF




STRONY Z PROMOCJĄ


VADEMECUM SAMOKONTROLI NADCIŚNIENIA TĘTNICZEGO


W Polsce aż 9 milionów osób (dorosłych) cierpi na nadciśnienie tętnicze. Kolejne 8 milionów jest zagrożone. W ok. 30-40% przypadków przyczyną nadciśnienia jest nadmiar soli w diecie. Dziennie spożywamy średnio 9g soli o 50% więcej niż potrzebujemy! Wystarczy tylko zmniejszyć ilość spożywanej dziennie soli o połowę, aby ryzyko nadciśnienia spadło również o połowę.


Jeśli masz zbyt wysokie ciśnienie tętnicze krwi, możesz w zdrowy sposób zmienić styl życia, aby je obniżyć. Następujące zmiany diety i aktywności mogą mieć rzeczywisty wpływ na twoje ciśnienie.

1. Jedz mniej soli

Do potraw nie dodawaj soli ani podczas gotowania, ani spożywania. Robiąc zakupy, sprawdzaj etykiety i wybieraj produkty z obniżoną zawartością soli.

2. Jedz więcej warzyw i owoców

Postaraj się spożywać każdego dnia co najmniej 5 porcji (80 g na porcję) warzyw i owoców. Szczególnie wskazane są te bogate w potas.

3. Pij mniej alkoholu

Limity rekomendowane obecnie to 21 porcji alkoholu na tydzień w przypadku mężczyzn i 14 porcji na tydzień w przypadku kobiet. Porcja to mniej więcej kufel piwa (0,5l), mała szklanka wina lub jedna miarka wódki (25 ml) lub innych wysokoprocentowych alkoholi.

4. Utrzymuj odpowiednią wagę

Schudnij, jeśli Twoja waga przekracza normę, aby obniżyć ciśnienie krwi i ryzyko problemów zdrowotnych.

5. Rzuć palenie

Produkty tytoniowe (papierosy, cygara, tytoń do żucia) zawierają nikotynę, która powoduje chwilowe zwężenie żył i zwiększa ciśnienie krwi (przez około 30 minut lub krócej).

6. Bądź bardziej aktywny

30 minut umiarkowanych ćwiczeń 5 dni w tygodniu pomoże utrzymać serce w dobrym stanie i przyczyni się do obniżenia ciśnienia krwi. Idealny wysiłek to taki, który sprawi, że poczujesz się rozgrzany, a twój oddech będzie przyspieszony.





„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF








SPIS TREŚCI





* - artykuł pełny




O nas/Prenumerata/Reklama/Kontakt









Copyright © 2013-2016 www.lekmedia.pl www.diabetycy24.pl www.cukrzyca-vademecum.pl

*


Rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.magazynpen.com.pl jest dozwolone wyłącznie za zgodą właściciela portalu.