Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.








„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF




NATURALNA TERAPIA OWOCAMI I WARZYWAMI







Marchew

To warzywo jest znane każdemu, nawet temu, kto nigdy nie był w ogródku. Marchew zawiera wiele ciał czynnych, między nimi związek insulinopodobny oraz witaminy B1, B2, które wspomagają przemiany w organizmie, także i inne witaminy, pektyny i związki smakowe. Marchew najlepiej spożywać w postaci surowej, jako dodatek do potraw (sałatka) lub odwirowanego soku do wypicia bezpośrednio po jego przygotowaniu. Przetrzymywanie soku marchwiowego powoduje jego utlenianie i utratę właściwości biologicznych. Nie stosuje się tu ograniczeń ilościowych, jednak należy uwzględnić fakt, iż duża ilość produktów z marchwi powoduje żółte zabarwienie skóry, które ustępuje samoistnie po kilku- lub kilkunastodniowej przerwie w jej spożyciu.

Fasola zwykła

Składniki czynne znajdują się w strąkach fasoli. Stosowana jest w postaci odwaru z 3-4 łyżeczek ususzonych i rozdrobnionych strąków, zagotowanych w dwóch szklankach wody. Ilość ta wystarcza na jeden dzień, do spożycia w trzech porcjach między posiłkami. Uzyskujemy tu działanie przeciwcukrzycowe oraz moczopędne, a więc oczyszczające organizm. Fasola zwyczajna jest także stosowana jako produkt spożywczy i może być w tej sytuacji wykorzystywane również jej działanie, o którym mowa. W tym jednak przypadku fasola nie może być spożyta bez wody, w której została ugotowana, bowiem cała jej wartość lecznicza znajduje się w odwarze. Zatem spożywamy raczej zupę fasolową niż fasolkę po bretońsku.

Owoc aronii

Owoc ten, jak i jego przetwory charakteryzują się podobnym działaniem do czarnej jagody.

Rzeżucha

Roślina ta często uprawiana na przedwiośniu w doniczce zawiera wiele ciał czynnych pobudzających procesy życiowe w okresach zmniejszonej aktywności. Dotyczy to końca zimy i początku wiosny. Na witaminy, sole mineralne i mikroelementy zapotrzebowanie organizmu jest w tych okresach największe, a rzeżucha je zapewnia. Posiekaną rzeżuchę spożywamy w ilości jednej łyżeczki 2 razy w ciągu dnia jako dodatek do chleba.

Czarna jagoda

Można spożywać ją jako owoc, sok lub odwar z liścia czarnej jagody. Składniki zawarte w tej roślinie nie wywierają bezpośredniego działania obniżającego stężenia glukozy we krwi. Duża zawartość niezbędnych witamin, w szczególności w owocach i ich przetworach sporządzanych na zimno, obecność związków moczopędnych przyspiesza filtrację nerkową i usuwa zatruwające organizm produkty przemiany materii.



dr Jan Józef Świrski




„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF








SPIS TREŚCI





* - artykuł pełny




O nas/Prenumerata/Reklama/Kontakt









Copyright © 2013-2016 www.lekmedia.pl www.diabetycy24.pl www.cukrzyca-vademecum.pl

*


Rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.magazynpen.com.pl jest dozwolone wyłącznie za zgodą właściciela portalu.