Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.








„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF




STRONA Z PROMOCJĄ


VADEMECUM SAMOKONTROLI NADCIŚNIENIA TĘTNICZEGO


W Polsce aż 9 milionów osób (dorosłych) cierpi na nadciśnienie tętnicze. Kolejne 8 milionów jest zagrożone. W ok. 30-40% przypadków przyczyną nadciśnienia jest nadmiar soli w diecie. Dziennie spożywamy średnio 9g soli o 50% więcej niż potrzebujemy! Wystarczy tylko zmniejszyć ilość spożywanej dziennie soli o połowę, aby ryzyko nadciśnienia spadło również o połowę.


Nadciśnienie to kolejna choroba cywilizacyjna, której występowanie można znacznie ograniczyć przy pomocy zmiany stylu życia a w szczególności zmiany sposobu odżywiania. Zasada jest bardzo prosta: więcej ruchu, warzyw, owoców, pełnych zbóż, mniej stresu, przetworzonej żywności, mięsa i soli.

ZALECENIA DIETETYCZNE PRZY NADCIŚNIENIU:

1. Ogranicz spożycie soli kuchennej.

Ogranicz spożycie soli do 3 g (1/2 płaskiej łyżeczki) na dobę- we wszystkich potrawach łącznie . Robiąc zakupy, sprawdzaj etykiety i wybieraj produkty z obniżoną zawartością soli.

2. Jedz więcej warzyw i owoców

Postaraj się spożywać każdego dnia co najmniej 5 porcji (80 g na porcję) warzyw i owoców. Szczególnie wskazane są te bogate w potas i magnez. Dobrym pomysłem jest jedzenie jabłek, zawierających pektyny, które skutecznie redukują poziom cholesterolu.

3. Pij mniej alkoholu

Limity rekomendowane obecnie to 21 porcji alkoholu na tydzień w przypadku mężczyzn i 14 porcji na tydzień w przy-Ciśnieniomierz automatyczny naramienny UA-651 padku kobiet. Porcja to mniej więcej kufel piwa (0,5l), mała szklanka wina lub jedna miarka wódki (25 ml) lub innych wysokoprocentowych alkoholi.

4. Włącz do jadłospisu półtłusty nabiał

Półtłusty nabiał to źródło białka i wapnia, które regulują ciśnienie krwi. Postaraj się włączyć do diety 2-3 porcje nabiału dziennie. Jedna porcja to szklanka kefiru lub jogurtu, 50 g sera lub jedno jajko.

5. Utrzymuj odpowiednią wagę

Schudnij, jeśli Twoja waga przekracza normę. Dąż do zmniejszenia ilości zwłaszcza brzusznej tkanki tłuszczowej. Pamiętaj : trać zbędne kilogramy drogą racjonalnego odżywiania i umiarkowanego ruchu, a nie przez ekstremalne diety.

6. Rzuć palenie

Paląc okradasz organizm z tlenu, przyspieszając rozwój miażdżycy i podnosisz sobie ciśnienie. Produkty tytoniowe (papierosy, cygara, tytoń do żucia) zawierają nikotynę, która powoduje chwilowe zwężenie żył i zwiększa ciśnienie krwi (przez około 30 minut lub krócej).

7. Bądź bardziej aktywny

30 minut umiarkowanych ćwiczeń 5 dni w tygodniu pomoże utrzymać serce w dobrym stanie i przyczyni się do obniżenia ciśnienia krwi. Idealny wysiłek to taki, który sprawi, że poczujesz się rozgrzany, a twój oddech będzie przyspieszony.





„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF








SPIS TREŚCI





* - artykuł pełny




O nas/Prenumerata/Reklama/Kontakt









Copyright © 2013-2016 www.lekmedia.pl www.diabetycy24.pl www.cukrzyca-vademecum.pl

*


Rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.magazynpen.com.pl jest dozwolone wyłącznie za zgodą właściciela portalu.