Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.








„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF




Kuchnia przyjazna witaminie C



Witaminę C niszczy wysoka temperatura (gotowanie niszczy ją w około 50%), ciepło (przetrzymywanie po ugotowaniu gotowych potraw, np. zupy jarzynowej, gotowanych warzyw, ziemniaków), światło i dostęp tlenu (pozostawienie na stole gotowej surówki warzywnej czy sałatki owocowej), suszenie.

  • Warzywa i owoce najlepiej jeść w postaci świeżej.
  • Warzywa gotować w małej ilości wody i jak najkrócej (zalewać je wrzącą, a nie zimną wodą) i od razu spożywać.
  • Do gotowania warzyw najlepiej używać garnków przeznaczonych do gotowania bez wody, soli i tłuszczu. Polecane jest także gotowanie na parze.
  • Warzywa i owoce na surówki i sałatki kroić tuż przed ich spożyciem. Jeśli trzeba je przechowywać, najlepiej używać naczyń próżniowych.
  • Poza sezonem polecane są mrożone warzywa i owoce, jest w nich prawie tyle samo witaminy C, co w świeżych produktach.




„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF








SPIS TREŚCI





* - artykuł pełny




O nas/Prenumerata/Reklama/Kontakt









Copyright © 2013-2016 www.lekmedia.pl www.diabetycy24.pl www.cukrzyca-vademecum.pl

*


Rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.magazynpen.com.pl jest dozwolone wyłącznie za zgodą właściciela portalu.