Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.








„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF




Świętujmy zdrowo


Przed nami Święta Wielkanocne, na które wszyscy czekamy. Obficie i pięknie zastawiony stół oraz spotkania w gronie rodziny i przyjaciół cieszą każdego.



Warto jednak przypomnieć o paru radach, dzięki którym uraczymy się świątecznymi specjałami, nie przypłacając tego zgagą i niestrawnością, a w przypadku osób z cukrzycą - także niewyrównanym, za wysokim poziomem cukru. Święta Wielkanocne to czas, w którym nawet najbardziej zagorzali zwolennicy wszelkich diet i zdrowego odżywiania dają sobie „na luz“.

Można używać świątecznych przysmaków, trzeba to jednak robić rozsądnie, a wówczas nie musimy obawiać się zarówno nowych kilogramów jak i kłopotów związanych z przejedzeniem czy hiperglikemią. Do przygotowania świątecznych potraw lepiej używać mięs chudych, a majonez zastąpić jogurtem. Mimo że Wielkanoc tradycyjnie obfituje w potrawy mięsne, na stole powinny się znaleźć sałatki z warzyw i owoców oraz soki.

Do przyprawiania potraw mięsnych warto używać ziół, a do deserów cynamonu, ponieważ wspomagają one trawienie. Świątecznych potraw kosztować należy z umiarem tak, aby nie wstawać od stołu z uczuciem przejedzenia.

Przed rozpoczęciem jedzenia można wypić jedną lub dwie szklanki niegazowanej wody, która wypełni żołądek i zmniejszy łaknienie. Potrawy dobrze jest nakładać na małe talerzyki, ponieważ porcje wydają się wtedy większe. Próbujmy wszystkich przysmaków, ale nie bierzmy sobie dokładek. Pamiętajmy, że słodycze są źródłem pustych kalorii i zamiast drugiej porcji mazurka czy babki sięgnijmy po owoce.

Od stołu powinniśmy wstać z uczuciem lekkiego niedosytu, choć w święta jest to na ogół mało realne. Lepiej poskromić trochę łakomstwo, niż zapłacić za nie później dolegliwościami i przymusową dietą. Ważna jest również atmosfera panująca przy stole. Osoby, które dużo rozmawiają, zwykle mniej jedzą, a śmiech jest naszym sprzymierzeńcem, ponieważ pobudzając do pracy wiele mięśni. Po świątecznym śniadaniu czy obiedzie, zamiast oddać się leniuchowaniu na kanapie, wybierzmy się na spacer, tym bardziej, gdy - mamy nadzieję - sprzyjać temu będzie wiosenna pogoda.

Spacer ułatwia i przyspiesza trawienie. Jeśli jednak mimo naszych starań dopadnie nas niestrawność, sięgnijmy po mocną herbatkę z mięty, a jeśli to nie pomoże, musimy uciec się przez dzieńdwa do bardzo lekkostrawnej diety. Jednak takiej konieczności nikomu z naszych czytelników nie życzymy.






„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF








SPIS TREŚCI





* - artykuł pełny




O nas/Prenumerata/Reklama/Kontakt









Copyright © 2013-2016 www.lekmedia.pl www.diabetycy24.pl www.cukrzyca-vademecum.pl

*


Rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.magazynpen.com.pl jest dozwolone wyłącznie za zgodą właściciela portalu.