Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.








„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF




Atuty dwóch kółek


Rowerowe przejażdżki w ramach rekreacji lekarze polecają wszystkim, niezależnie od wieku. Dosiadać roweru mogą osoby po zawałach i wylewach, z otyłością i nadciśnieniem tętniczym, czy znerwicowane i zestresowane.



Medycznych przeciwwskazań do jazdy jest niewiele. Z roweru powinny raczej zrezygnować osoby z poważnymi zmianami zwyrodnieniowymi kręgosłupa i dużych stawów, trudną do korekcji wadą wzroku, chorobami infekcyjnymi, w zaawansowanej ciąży oraz w razie kłopotów z błędnikiem.

Jazda na rowerze pomaga schudnąć. Pedałując, można stracić zbędne kilogramy i pozbyć się cellulitu. Jeżdżąc w miarę wolno, w czasie godziny spala się ok. 300 kcal, przy szybkiej jeździe - nawet ok. 600 (na stronie www.cyf-kr.edu.pl/rowery jest „rowerowy kalkulator energetyczny“, który pozwoli wyliczyć, ile kalorii spaliliśmy podczas wycieczki). Ćwiczy mięśnie, poprawia sylwetkę. Podczas jazdy najmocniej pracują łydki, ale też mięśnie ud i pośladków, co wpływa na ich wysmuklenie. Przy jeździe pod górę pracują mięśnie przedramion i klatki piersiowej. Także pozostałe, m.in. mięśnie brzucha czy grzbietu, nie pozostają nieruchome - rozciągają się i nabierają większej sprężystości. Taki ruch znakomicie wzmacnia także mięśnie pleców podtrzymujące lędźwiowy odcinek kręgosłupa. Trzeba jednak pamiętać, aby mieć odpowiednio ustawione siodełko.

Jeżdżenie ze zbyt wyprostowaną sylwetką, choć wygodne, powoduje, że każda nierówność terenu odczuwana jest przez kręgosłup i może stać się przyczyną jego nadwerężenia. Usprawnia stawy, wzmacnia kości. Jazda na rowerze usprawnia też stawy kolanowe i skokowe, poprawiając ich ruchomość. Należy jednak pamiętać, że jazda powinna być rytmiczna i dostosowana do naszych możliwości.

Wycieczki rowerowe są również zalecane osobom cierpiącym na osteoporozę. Konieczne jest jednak bardzo uważne jeżdżenie i unikanie upadków. Wzmacnia serce. Rower to wspaniały „lek“ nasercowy - podczas wysiłku rośnie liczba uderzeń serca na minutę, a w związku z tym krew szybciej krąży, co sprzyja lepszemu dotlenieniu narządów wewnętrznych.





„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF








SPIS TREŚCI





* - artykuł pełny




O nas/Prenumerata/Reklama/Kontakt









Copyright © 2013-2016 www.lekmedia.pl www.diabetycy24.pl www.cukrzyca-vademecum.pl

*


Rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.magazynpen.com.pl jest dozwolone wyłącznie za zgodą właściciela portalu.