Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.








„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF




Nigdy nie jest za późno



Aktywność fizyczną można podjąć w każdym wieku. Oczywiście im wcześniej tym lepiej. Ruch to recepta na dłuższe życie, lepsze życie. Aktywność ruchową zlecają też lekarze, zwłaszcza osobom z cukrzycą i otyłością.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ustaliła minimalne dawki aktywności fizycznej. W wieku przedszkolnym i szkolnym zaleca się codziennie co najmniej godzinę intensywnej aktywności fizycznej, z uwzględnieniem jej różnorodności, atrakcyjności, predyspozycji motorycznej. Dorośli, w wieku do 65. roku życia, o ile są zdrowi, powinni przez 5 dni w tygodniu ćwiczyć pół godziny lub 20 minut intensywnie przez 3 dni w tygodniu, jeśli są to ćwiczenia zwiększające siłę mięśni i ich wytrzymałość. Osoby w wieku emerytalnym, a więc po 65. roku życia powinny również zadbać o aktywność fizyczną, poprawiającą koordynację ruchową, zadbać o wysiłek siłowy.

Specjaliści twierdzą, że nigdy nie jest za późno na zamianę nawyków, na rozpoczęcie ćwiczeń. Nawet po siedemdziesiątce można rozpocząć aktywność ruchową, dostosowaną oczywiście do wcześniejszego stylu życia, umiejętnie zwiększającą ich zakres i intensywność, a tym samym - szanse na zdrowsze życie.



(k-i)




„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF








SPIS TREŚCI





* - artykuł pełny




O nas/Prenumerata/Reklama/Kontakt









Copyright © 2013-2016 www.lekmedia.pl www.diabetycy24.pl www.cukrzyca-vademecum.pl

*


Rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.magazynpen.com.pl jest dozwolone wyłącznie za zgodą właściciela portalu.