Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.

Zamknij






Plebiscyt - Dobre dla Diabetyka






...pełny artykuł jest na 10 stronie „PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF

Dlaczego warto pić wodę?


To, że woda jest niezbędna do życia wiedzą wszyscy, pomimo to ciągle zapominają, iż odpowiednia ilość wody jest podstawowym elementem zbilansowanej diety.


Woda jest konieczna do tego, aby organizm mógł właściwie funkcjonować - to jego główny składnik, rozpuszczalnik i nośnik substancji odżywczych, który reguluje temperaturę ciała, ciśnienie tętnicze, usuwa szkodliwe produkty przemiany materii i wzmaga naturalne procesy odpornościowe. Dobry stan zdrowia dziecka i jego prawidłowy rozwój wymagają zapewnienia właściwego bilansu płynów ustrojowych.

Woda oczyszcza organizm

Czysta woda to najbardziej naturalny, a tym samym najzdrowszy płyn nie tylko dla dzieci.

Woda spełnia szereg istotnych funkcji: jest materiałem budulcowym wszystkich tkanek i narządów, takich jak serce, płuca, nerki, wątroba, krew, mięśnie, a nawet mózg. Choć sama nie ma wartości odżywczych, jest niezbędna dla organizmu, gdyż wszystkie składniki odżywcze pobierane z pokarmów są wchłaniane i transportowane z jej udziałem. Woda oczyszcza - bez niej nasz organizm nie mógłby usuwać produktów przemiany materii i toksyn.

Reguluje też ciśnienie tętnicze, a także wzmaga naturalne procesy odpornościowe. To również uniwersalny rozpuszczalnik - ułatwia formowanie kęsów pożywienia i przesuwanie ich w przewodzie pokarmowym. Dzięki wodzie nasza skóra jest gładka i zdrowa. 

Woda bez ograniczeń

Czysta woda to najbardziej naturalny, a tym samym najzdrowszy płyn dla dzieci, młodzieży i dorosłych Nie zawiera pustych kalorii ani cukru, nie wypłukuje też mikroelementów z organizmu. Badania pokazują, że dzieci wciąż piją mało wody. Przyczyną tego stanu rzeczy jest fakt, że dla większości dzieci woda jest po prostu nudna. Przegrywa ona ze słodkimi napojami, ponieważ nie ma intensywnego smaku, ani nie przyciąga uwagi kolorem. Zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia, najmłodszym w wieku od 1 do 3 lat powinniśmy zapewnić co najmniej 1300 mililitrów wody dziennie (wartość z pożywienia i wszystkich napojów). Dzieci od 4 do 6 lat potrzebują już o 400 mililitrów wody więcej. 1900 mililitrów wody dziennie to zapotrzebowanie dzieci w wieku od 7 do 9 lat. W przypadku starszych dzieci ilości jeszcze się zwiększają i są uzależnione od płci. Konsekwencje nieprawidłowego nawodnienia u diabetyków są zdecydowanie gorsze w skutkach niż wśród osób zdrowych. Wiąże się to przede wszystkim ze zwiększeniem poziomu glukozy we krwi, taki stan powoduje uszkodzenie delikatnych naczyń krwionośnych znajdujących się w sercu, nerkach i oczach, a w konsekwencji czasu prowadzi do niszczenia tych naczyń krwionośnych pogarszając wzrok, pracę nerek oraz ukrwienie serca.

...


...pełny artykuł jest na 10 stronie „PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF