Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.

Zamknij






Plebiscyt - Dobre dla Diabetyka



„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF

Eksperyment karelski


Zdaniem doc. Małgorzaty Kozłowskiej- Wojciechowskiej, przewodniczącej Rady Promocji Zdrowego Żywienia Człowieka, solimy na potęgę. Wynika to z tradycji polskiej kuchni i naszych przyzwyczajeń. Nic dziwnego, że co trzeci dorosły Polak ma nadciśnienie tętnicze krwi, które trzeba leczyć farmakologicznie. Zjadamy więcej soli niż inne nacje prawie 2,5 łyżeczki dziennie. Uwielbiamy kiszone ogórki, kiszoną kapustę, fast foody. Używamy bez opamiętania polepszaczy smaku (kostki rosołowe, przyprawy warzywne), które zawierają prawie sam glutaminian sodu. Substancja ta znajduje się też w produktach gotowych - zupkach w proszku, konserwach, przetworach, wędlinach. W fińskiej Karelii prowadzono przez 20 lat wśród mieszkańców tego regionu projekt tzw. diety niskosłodowej, która polegała na znacznym obniżeniu zawartości soli w produktach spożywczych. W jego efekcie aż o 80 proc. zmniejszyła się liczba zawałów i udarów.

Szukajmy więc w sklepach produktów z logo „dieta niskosłodowa“. To się naprawdę opłaca!


„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF