Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.

Zamknij






Plebiscyt - Dobre dla Diabetyka






...pełny artykuł jest na 9 stronie „PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF

Godzina siedzenia skraca życie o 21 minut


Jak sobie z tym poradzić?


Siedzący tryb pracy, brak aktywności fizycznej i trudności z utrzymaniem zbilansowanej diety to główne przyczyny złego samopoczucia. Aktywność fizyczna jest bardzo wskazana dla diabetyków. W dużej mierze wpływa na stabilizację, a także obniżenie poziomu cukru we krwi.


Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) alarmuje, że godzina siedzenia skraca życie o 21 minut, a to więcej niż jeden wypalony papieros. I nie ma znaczenia, czy jesteś zawodowym kierowcą, pracownikiem biurowym, czy freelancerem pracującym z kanapy. Jeśli siedzisz, musisz zadbać o swoje zdrowie!

W Polsce u osób wykonujących zawody związane z siedzącym trybem pracy najczęściej występującą chorobą jest zakrzepica, która jest zarazem trzecim najpowszechniejszym schorzeniem układu krążenia w kraju. Siedzący tryb życia przyczynia się ponadto  do powstawania poważnych schorzeń kręgosłupa, a także problemów z żylakami hemoroidami, stawami i niektórymi partiami mięśni. 

Aktywność fizyczna

By wspomóc organizm, powinniśmy przestrzegać kilku kluczowych zasad. Jedną z nich jest ruch. W ciągu dnia zawsze powinniśmy znaleźć czas na krótkie i proste ćwiczenia rozciągające, jak np. kilka przysiadów czy skłonów lub chociażby spacer do sklepu po lunch. Światowa Organizacja Zdrowia uznała siedzący tryb życia za czwartą wiodącą przyczynę śmiertelności na świecie. Każdego roku bezruch odpowiada za 6 proc. zgonów (ponad 3 miliony rocznie). Warto zatem zmienić nasze nawyki i zacząć maszerować chociażby przez kwadrans dziennie, a zamiast windy wybierać schody!

Odpowiednie nawodnienie

...


...pełny artykuł jest na 9 stronie „PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF