Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.

Zamknij






Plebiscyt - Dobre dla Diabetyka



...pełny artykuł jest na 13 stronie „PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF

Jedz to, co wspomaga odporność


Trzeba wspomagać odporność naszego organizmu, a nie dodatkowo obciążać. Nasza dieta powinna być lekkostrawna i zarazem bogata w witaminy i mikroelementy – które jak wiadomo pełnią ważne funkcje w obronie przed chorobami – oraz musi być różnorodna. Co powinniśmy jeść?


Chude mięso, nabiał, jaja, morskie ryby dostarczą nam składników działających przeciwzapalnie. Naszą odporność wspomoże też wzbogacenie diety w prebiotyki (znajdują się m.in. w cykorii, porach, karczochach, cebuli, bananach) oraz probiotyki (obecne w jogurtach, kefirach, mleku oraz w gotowych preparatach z apteki).

W grypie i przeziębieniu zalecane jest jedzenie lekkie, dobrze trawione. Trzeba więc jeść zupy z dużą ilością jarzyn, domowe kompoty, soki, świeże owoce cytrusowe (pomarańcze, cytryny). Koniecznie powinniśmy też uwzględniać produkty bogate w witaminę C. Znajdziemy ją w kiszonej kapuście, cebuli, natce pietruszki, owocach cytrusowych. Sięgajmy też do sposobów stosowanych w leczeniu przeziębień przez nasze babcie – herbatki lipowe czy z czarnego bzu z dodatkiem soku malinowego.

Zdaniem niektórych dietetyków warto też dla uzupełnienia jadłospisu i „oczyszczenia jelit” zjadać po kilka łyżek dziennie otrębów owsianych i ciemny chleb razowy. Gdy popijemy to ciepłym (niegorącym) mlekiem z miodem i posiekanym czosnkiem – na pewno pomożemy naszemu organizmowi szybciej wyjść z choroby. Grypa nie potrwa wówczas długo.

...


...pełny artykuł jest na 13 stronie „PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF