Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.

Zamknij






Plebiscyt - Dobre dla Diabetyka






...pełny artykuł jest na 29 stronie „PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF

Urozmaicony jadło spis, zdrowe jedzenie


Jesienne inspiracje


Sałatka owocowa (przepis dla 4 osób)

Składniki:

  • średni banan (15 dag)   
  • mały grejpfrut (15 dag)   
  • średnia pomarańcza (15 dag)  
  • średnie jabłko (15 dag)   
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego (3 dag).

Wykonanie: Banan pokroić w talarki, jabłko w małą kostkę. Cząstki grejpfruta i pomarańczę podzielić na połówki. Dodać jogurt i całość delikatnie wymieszać.

1 porcja dostarcza: energii - 70 kcal, węglowodanów - 15 g (ok. 1,5 jednostki chlebowej) tłuszczu - ślady, białka - 1 g

Mus jabłkowo-śliwkowy (przepis dla 4 osób) 

Składniki:  

  • 2 średnie jabłka (30 dag)   
  • 3 śliwki (15 dag)   
  • białka z 2 jaj  
  • sok z cytryny.

Wykonanie: Owoce upiec, utrzeć w mikserze, dodać sok z cytryny. Z białek ubić sztywną pianę. Stopniowo dodawać do niej przygotowany przecier, nadal jeszcze ubijając.

1 porcja dostarcza: energii - 60 kcal, węglowodanów - 12 g (1 jednostka chlebowa), tłuszcz - ślady, białka - 3 g.

Koktajl pomidorowy (1 porcja)

...


...pełny artykuł jest na 29 stronie „PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF