Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z nią wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.

Zamknij






Plebiscyt - Dobre dla Diabetyka






„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF

Sól


Według zaleceń WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) powinniśmy jeść nie więcej niż 6 gram soli na dobę. Ilość ta mieści się na łyżeczce od herbaty. Zdaniem Europejskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego - 5 gram. Naukowcy twierdzą, że aby nasz organizm funkcjonował prawidłowo wystarczy jeden gram.


Program karelski

W Finlandii przez 20 lat propagowano wśród 30 tysięcy mieszkańców Karelii zdrowy tryb życia, w tym dietę niskosodową. Wyniki eksperymentu były imponujące. U osób po 65. roku życia zmniejszyła się umieralność z powodu chorób serca, a o 80 % ryzyko udarów i zawałów. Przeciętna długość życia wzrosła.

Spróbuj nie solić

Odzwyczajenie się od cukru zajmuje nam aż 3 miesiące. Od słonego smaku tylko 3 dni.

Niskosodowa dieta skutkuje natychmiast spadkiem ciśnienia krwi a także wagi ciała, ponieważ organizm nie zatrzymuje wody. 

Dieta niskosodowa odciąża serce, nerki, wzmacnia kości, zmniejsza ryzyko zawału i udaru.

Solą i tyją

Amerykanin, bez względu na wiek, zjada dziennie 2 łyżeczki soli (ok. 12 gram) i to w najmniej oczekiwanych produktach, jak mąka, ciastka, czekolada, batony, a nawet lody! Brytyjczyk zjada około 10 gramów (niecałe 2 łyżeczki) i od tego, podobnie jak Amerykanin, tyje w szybkim tempie. Pod względem spożycia soli Polak bije wszelkie rekordy. Spożywa 2,5 łyżeczki soli. Uwielbia słone śledzie, słone ogórki, pomidory, słone mięso i wędliny.


(pen)


„PEN. Cukrzyca i Otyłość” w wersji PDF